събота, 28 август 2010 г.

Ивайло Димитров на о-в Майорка


Ивайло Димитров с два поредни концерта за 14 февруари на о-в Майорка


На 13 и 14 февруари Българската общност на остров Майорка, (най-големия от групата Балеарски острови) посрещна празника на влюбените - св. Валентин с песните на Ивайло Димитров.


/едно интервю на Оля Иванова/


Оля Иванова: Здравей Иво,разкажи ни повече за твоето гостуване на Майорка?
Ивайло Димитров: Здравейте Оля,от къде този интерес към мен?Вече толкова време се занимавам с музика,но не бих казал,че интереса на журналистите към мен е бил голям ,да не кажа никакъв.


О.И: Да Ви призная и за мен името Ви ми е непознато.През ноември 2009 бях на концерт на Есма Реджепова и ансамбъл Теодосиевски.Там за първи път Ви видях и чух Ваши изпълнения.


И.Д: Предлагам да продължим на ти .Мисля ,че така разговора ни ще върви по лесно.



О.И: Аз съм съгласна,но да се върнем на въпроса който ти зададох.От къде дойде поканата към теб да гостуваш на о-в Майорка.?

И.Д :Това журналистите сте голяма работа.Оттук от там и пак на въпроса(смее се бел.р). Поканата за това гостуване идва не за първи път. Това е четвърта поредна година, в която гостувам на острова.Поканата е отправена от Елена Христова,която от години живее на острова, и менежира изявите ми там.


О.И: Каква музика представяте?


И.Д: Фолклор.Българска народна музика.Има хора които от години не са се прибирали в България.С огромно удоволствие слушат,а голяма част от тях не спират да танцуват и пеят заедно с мен .Има българи ,които водят със себе си и своите приятели - испански и германски семейства.Не е тайна ,че на острова 60%от населението са германци.Става ми много мило като гледам как чужденци с интерес слушат нашата музика.


О.И: От къде според теб идва този интерес?


И.Д: Как от къде?Фолклорните ни области са толкова богати на неравноделни ритми, костюмите толкова красиви ,песните са толкова мелодични.Едни те карат да се радваш,да се замислиш за ценностите в живота ни,други да плачеш.В душевността на човек се смесват толкова много чувства,че понякога се питам „Какво сърце трябва да носи човек,че да остане равнодушен пред красотата на фолклора ни?”Ние Българите не оценяваме достатъчно цялото това богатство и не осъзнаваме ,че точно тези танци ,тези песни и тази музика ни представят пред света.


О.И: Много поп-фолк изпълнители са гостували в Палма де Майорка.Означава ли това,че техните участия преминават с такъв голям успех с какъвто ги представят.?


И.Д: Не зная.Чувал съм за наши изпълнители които правят участия на острова,но нека това да не Ви кара да си мислите ,че пеят на стадиони или в големи концертни зали.Повечето изпълнители правят своите участия в дискотеки и клубове,пък и българите на острова не са чак толкова много... Моите ангажименти са в малки зали ,но зали - не заведения и кафенета.С българската и чуждестранната публика ,едва ли надвишат 200- 250 човека.


О.И:Как преминава престоя ти там?Наистина ли е толкова красив този остров?


И.Д: Да красив е .Много е красив.Имал съм щастието да бъда и през лятото когато туристите превземат острова.Това е времето на купоните и денонощните забавления.Сега през февруари е за романтици.Цъфтят бадеми,полски цветя,навсякъде е зелено а градините са отрупани с цитрусови плодове – както през пролетта в България.Когато съм там прекарвам свободното си време в срещи с приятели разходки и използвам всяка свободна минута като се отдавам на почивка.Обиколил съм почти целия остров.Трябва да ти кажа ,че са останали 5 или 6 града в които още не съм бил. По-голямата част от населението са католици и с нетърпение очакват 14 февруари - свети Валентин.В деня на влюбените правят страхотни фиести.Хората там наистина се забавляват от сърце и отдават голямо значение на този ден и огомна почит към техния светец.


О.И: С настъпващия празник какво би пожелал на нашите читатели?


И.Д : Често обичам да използвам една максима „Не забравяй усмивката”,която е и мой девиз.Смятам,че е подходяща за Вашите читатели. Обичайте се и ценете човека до себе си !Обичайте нашата музика,пейте нашите песни,играйте нашите хора!Така никога не бихме забравили корените си и винаги ще знаем кои сме – пред себе си и пред света!
KONCERTDIRECTION.COM

Няма коментари:

Публикуване на коментар